Takk for at du stikker innom bloggen min, og kanskje blir inspirert av det jeg lager.
Jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar. :)

mandag 19. mai 2008

Scrappedugnad's stempelutfordring & ScrappeMania's ATC utfordring

Scrappedugnads siste utfordring er å bruke stempler, det har jeg prøvd å gjøre i dette dorull albumet jeg har laget. Albumet er sterkt inspirert av en artikkel fra Papirgleders kreative sider, skrevet av Marie. Dette så så morsomt ut at det måtte jeg bare prøve.

Albumet er laget av fem doruller, som er kledd med mønsterpapir, og bundet sammen med bind it all. Rullene må klemmes flate før de bindes sammen, selvsagt.
Forsiden er dekorert med blomster, blonder, og litt av en side fra en gammel bok. Lukkemekanismen er en kopi av Maries ide; et hårstrikk festet på baksiden, som går rundt en stor brad på forsiden. Veldig enkelt og greit.
Inni albumet står bokstavene L-O-V-E, en bokstav på hver rull... Jeg har stemplet med Rhonna Farrer's swirl clear stamps, og dekorert med blomster, bånd, brads, bling, tickets og blonder.


Inni hver rull er en tag. Der har jeg skrevet en sangtekst av Nat King Cole, som surret rundt i hodet mitt da jeg funderte på hva jeg skulle bruke albumet til. Tagsene er også stemplet på, svertet rundt kantene og har fått et bånd stiftet fast.

Dette var et kjempemorsomt album å lage, og jeg tror nok jeg må prøve dette flere ganger. :)

Takk for inspirasjonen, Marie!:D


Måtte bare legge til denne ATCen , som jeg lagde til utfordringen på ScrappeMania. Flott med norske utfordringsblogger.:D

9 kommentarer:

Ania sa...

Kjempeflott dorullalbum!! Digger ideen med hårstrikk som lukkemekanisme :) Og så flott at pakken fant veien til deg!! :)

banglamarie sa...

Kjekt du lot deg inspirere :)
Spreke farger og flott album!

Rønnaug S. sa...

Så stilig albumet ditt blei. Likte så godt fargene du har brukt. Skikkelig moromt å lage, ja. :)

Trine sa...

Skikkelig flott ATC! så flink du er!
Moro du var med på utfordringa vår!

{ Kristina } sa...

Så flott denne ATC'en var, skikkelig friske farger. :D

Takk for deltakelsen din.

Kristina

Heidi sa...

Så flott ATC, den var som Kristina sier i veldig flotte farger. Jeg er veldig svak for bokark, så det likte jeg aller best!

Tusen takk for at du deltar.

Heidi

Anonym sa...

Kjempeflott ATC :D Hærlige farger!!!
Artig at du ble med på utfordringa!

Jannhild sa...

Kjempeflott dorullalbum!!! Flott pyntet :)
Den ATC'en var også flott! Likte fargene :)

Ha en flott dag Solfrid!!
Klem

Gladie sa...

Fantastisk lekkert lite album, kjempestilig pyntet! Må prøve meg på et sånt jeg også, har helt fått dilla på doruller for tiden ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...