Takk for at du stikker innom bloggen min, og kanskje blir inspirert av det jeg lager.
Jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar. :)

søndag 2. februar 2014

365; uke 5, strikking og scrapping :)

Egentlig skulle jeg oppdatere bloggen i løpet av uka, hadde mange planer om det...
MEEEEN... ting tar tid, og det ble utsatt hele tiden...
Ja, ja, oppdaterer nå, og her er bildene fra UKE 5:
 
Det bygges på sykehjemmet her på stedet, sårt tiltrengte plasser.
Store verktøy i aksjon for å bygge. :)
 
Soldag i dag her, men så ikke så mye til sola selv...
Så bare sporene etter den på himmelen. :)
 
Var med Niklas hos kjeveortopeden i dag, for vurdering av tannregulering eller ikke.
Virker som det går mot plate i stedet for regulering, vi får se... :)
 
Favoritt-isen er tilbake i butikken! Yay! :D
 
Jeg og Niklas på besøk hos pappa og Basken.
Basken blir overlykkelig når det kommer besøk, og spesielt Niklas.
De er gode venner, de to. :)
 
Ny måned, og endelig fikk jeg også se sola! :D
Det gledes over lysere tider. :D
 
Dagen i dag; skøyter og spark på isen, i knallflott vintervær.
Vi kosa oss masse, og hadde en flott dag. :)
 
Har strikket litt i det siste også.
Disse vottene, med navnet barnehagevotter (oppskrift her), i str 1-2 år.
Disse skal jeg strikke flere av. :)
 
Heia Norge lue, i forbindelse med det kommende vinter-OL (oppskrift her)
Tykt garn og tykke pinner, denne gikk fort å strikke.
 
Og så har det jo blitt litt scrapping, da.
Noe kan jeg ikke vise frem enda, men denne kan jeg vise. :)
LO med bildene fra 17.mai i fjor, ble godt fornøyd med denne.
Har brukt den nye punchen fra Martha Stewart på denne, det runde arket bak bildene.
Nå skal det slappes av her i sofaen, med film og strikking. ;)
Ha en fantastisk fin uke!

3 kommentarer:

Ellen* sa...

Heihei! Jeg sendte E-post til deg på den lenka som kommer opp hvis du trykker på E-postadressen i høyremargen din. Den er kanskje ikke korrekt?

Ellen* sa...

Limer inn forklaringa her isteden:o)
Jeg bruker Photoshop Elements for å redigere overlays'ene, og sånn gjør jeg det:

(Jeg endrer dem altså før jeg legger dem oppå bildene)

Endre fra svart til hvitt (eller andre farger):
Edit > Fill layer > Use: White (og pass på at Preserve Transparency er haka av)

Ta vekk streken under datoen:
Bruk Eraser Tool og visk vekk.

Flytte datoen ned:
Først bruker jeg Rectangular Marquee Tool og markerer rundt det jeg skal flytte. Så tar jeg Move Tool, klikker inni det markerte og drar det av gårde. Her kan man også gjøre datoen mindre, det har jeg gjort av og til hvis jeg syns den ødelegger noe viktig på bildet. Har også hendt at jeg har satt den på høykant isteden.
Når jeg flytter datoen tar jeg alltid vekk den linja som er under først.

Lykke til - håper du får det til!:o)

Hilsen Ellen*

Cornelia sa...

Helt underbara foton!

Och dina stickade saker är så fina, de också!

Ha en god helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...