Takk for at du stikker innom bloggen min, og kanskje blir inspirert av det jeg lager.
Jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar. :)

torsdag 12. juli 2012

Ferietur, og endelig ajour med dagboka! :)

Da var det tid for et nytt innlegg her. :)
På lørdag kom vi hjem fra en fantastisk flott ferietur i Alcudia, Mallorca.
14 dager med sol og varme var midt i blinken.
Noen bilder fra turen:

Utsikten fra rommet vårt, i 5.etasje

Førtst møtet med stranda og havet

Ungene prøvde seg på gokart banen :)

Silje og Aksel prøvde paraseiling. Ikke jeg, altfor høyt :)

Vi bada masse!

Ungene prøvde å spille tennis

Vi var i gamlebyen


Vi var innom Hidropark, et vannland i nærheten av hotellet

Og ungene fikk tatt gammeldagse bilder :)
Flott ferie, tok over 2000 bilder....
Regner med at det ikke var siste gang vi drar til syden på ferie. :)

Jeg er også ajour med dagboka igjen, etter noen kreative scrappedager:
21.juni: vi hadde 9 års bryllupsdag, lagde en AJ side i anledning dagen.:)

22.juni:Var på besøk hos mamma på sykehjemmet, og her befant ungene seg imens; oppe i trær og i full fart på plenen utenfor... :) Snev av reisefeber, tror jeg.

23.juni: Endelig klar for sydentur! Det var flytur, busstur, VARME, spente unger, strand, vann, basseng og bading... :)

24.juni: Vi måtte jo på stranda! Ungene kosa seg i vannet, Silje tok undervannsbilder, og vi spiste middag sammen, alle 18. :)

25.juni: Ny stranddag. Godt å varmt i vannet, både i sjøen og i bassenget. Kjempekoselig middag på Restaurant Roma, med kjempegod mat. :)
26.juni: Vi dro en tur til gamlebyen i Alcudia og så oss rundt der. Det var marked og MASSE folk! Varmt var det også, så vi måtte kjøle oss ned med kald drikke og is.
På kvelden feiret vi svigerfars bursdag på Dakota Steak House. Kjempegod mat og kjempeflott service! :) Denne lå i havna, nydelig område i Alcudia. :)

27.juni: Varm dag= bassengdag. Vi gjorde minst mulig, lå mest bare å duppa i vannet. :)

28.juni: Ny stranddag. Silje og Aksel prøvde paraseiling, tøffingene. :) Jeg turte ikke, altfor høyt for meg... Så jeg og Niklas holdt oss nede på stranda og bada.
Vi var tilbake i havna på kvelden og spiste middag. Drakk verdens beste strawberry daiquri! Dette er min favorittdrink, og for å si det sånn, har smakt den i litt forskjellige utgaver... Denne var definitivt best! Etterpå prøvde Silje og kusina fiskespa på beina. Kilte voldsomt mellom tærne, tror jeg... ;)

29.juni: VARMT!!! Gradestokken passerte 40 grader med god margin! Så vi lå mest til avkjøling i bassenget. Orket ikke så mye annet... Ungene fikk prøve seg på strikkhopp og hoppeslott på ettermiddagen, før vi dro på en skandinaviske restaurant og spiste middag. Levende musikk, Tina var oppe og sang! :)

30.jun: Nok en sløv dag i bassenget. Silje og søskenbarna trente på stuping, Niklas spilte biljard når det ble for varmt. Middagen i dag var en skuffelse. Høydepunktet var at ungene fikk spille gratis minigolf. Og Silje traff SvampeBob ;)

Forsiden på juli-dagboka
1.juli: Ungene prøvde seg på tennisbanen, med vekslende innsats og hell. :) Et par baller havnet i kanalen ved siden av banen... Så en tur i bassenget, og på kvelden bar det på en restaurant rett overfor hotellet vårt for å se EM-finalen mellom Spania og Italia. Spania vant, så det var mildt sagt livlig på byen den kvelden.:)
2.juli: Vi dro en tur til gamlebyen igjen, denne gangen var det ikke marked der, så vi så oss bare rundt litt. Vi var i bassenget etterpå, og så på at Mariell var med på å spille vannpolo. Middag ble på kinarestaurant, ikke helt som forventet. Men Silje lærte å spise med pinner, da.:)

3.juli: Solkrem og basseng... Fast takst, gitt. Ungene lekte seg med en ball vi hadde kjøpt til Niklas, og i dag prøvde jeg meg også på vannpolo. Morsomt, men slitsomt. :)
Vi var i havna og spiste middag, på en ganske fancy restaurant der. Ungene fikk prøve strikkhopping igjen, vi tok bilder på stranda og tok hestedrosje til hotellet.
4.juli: Vi dro til en vannpark ikke langt fra hotellet, så ungene skulle få prøve vannsklier og slikt.
Liten nedtur var jo at jeg greide å glemme batteriet til kameraet igjen på hotellet... Ja, ja...
På kvelden var vi på Roma igjen og spiste middag. Svigermor feira 70 årsdagen sin, og kelnere sang til henne, og det var kjempetrivelig. Etterpå var vi med alle 7 søskenbarna og fikk tatt slike gammeldagse bilder av dem. Det var en gave til svigermor og svgerfar, og de visste ingenting...
5.juli: Ungene fikk prøve gokart, og både barn og voksne fikk et snev av fartsgalskap...:)
Vi var på den lokale restauranten og spiste igjen, før en liten kjapp shoppetur alene i byen. Deretter var det vinsmaking hos svigers. Det er plass til veldig mange på en hotellrom-veranda...
6.juli: Siste dagen... Vi skulle egentlig på stranda, men Silje's knall og fall på fotballbanen med påfølgende skrubbsår, satte stopper for det. Så det ble shopping på meg og henne i stedet.
Koselig middagskveld på oss, med masse lattre, fotografering, god mat og trivelig selskap.
7.juli: Avreisedag.Tiden ble mest brukt til å spille kort, legge kabal, lese, spille biljard... Før bussen tok oss med til flyplassen, der vi måtte vente litt mer....
Hjemme sent på kvelden, var litt godt, egentlig.
8.juli: Etter 14 dager i syden er plenen mer enn klar nok for å klippes.... :)
9.juli: Dagen ble brukt til å redigere og brenne bilder fra ferien. Og siden ungene var hos besteforeldrene, ble det bakt potet på meg og mannen til kvelds. :)
10.juli: Jeg og Silje var hos pappa på besøk. Det var en liten hund der som ble veldig glad for besøk.:)
Silje og Niklas rodde om kapp da vi dro over dit etterpå. :)
11.juli: Fin sommerdag, med besøk av nabokatta, på jakt etter selskap. :)

12.juli Mannen startet på jobb igjen på mandag, og da er det jo greit å komme med is til ham, siden jeg fortsatt har ferie... :)

Nå har jeg 4 dager igjen av ferien, så er det over for i år...
Ja, ja, skal kose meg max disse siste dagene.
Ha en fortsatt flott uke!
Klem! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...